8 septembrie 2010

Foto: Opel Astra GTC Paris


Rüsselsheim. Vice Preşedintele de Design al Opel, Mark Adams, a dat echipei sale un brief: “arătaţi-mi cea mai emoţională latură a noului limbaj de design al Opel, «măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană»”. Ceea ce au creat, conceptul GTC Paris, va fi arătat pentru prima oară la Mondial de l’Automobile 2010 (2 – 17 octombrie).

Venind imediat dupa noua generaţie Astra Sports Tourer care are debutul tot la salonul auto de la Paris, GTC Paris este următorul pas curajos al unei game Opel redesenate.
Inspiraţia pentru concept a venit parţial dintr-un citat din romanul celebru al lui Richard Bach, Pescăruşul Jonathan Livingston: “…şi viteza era frumuseţe pură.” Această expresie este reprezentată de întreaga personalitate a maşinii cu linii dinamice continue, frumoase suprafeţe sculpturale şi o prestanţă atletică. Această compactă cu trei uşi este o prezenţă curajoasă, dar iconică. GTC Paris este conceput pentru a fi maşina de vis accesibilă care poate oferi precizia şi inovaţia ingineriei germane, dar cu un design surprinzător.
"Am vrut să exprimăm cea mai emoţională latură a mărcii Opel şi credem că acest vehicul creează un impact vizual care reîntăreşte caracterul nostru dinamic şi sportiv”, a spus Adams.

Un nou Opel distinct – cu un tribut emoţional performanţei
Având 4,46 metri, GTC Paris are dimensiunea ideală pentru o maşină compactă, sportivă care însă oferă şi loc pentru cinci pasageri. Majoritatea maşinilor iconice au fost desenate din lateral. Multe pot fi schiţate din două sau trei linii ascuţite. La fel, noul concept car al Opel: din profil, designerii au maximizat tensiunea limitând numărul de linii ale GTC Paris. Similar tendoanelor la un sprinter, aceste linii crează încordare şi produc o formă sculptată. Ele au rolul de fundaţie pe baza căreia reacţionează accentele şi suprafeţele şi apasă asupra roţilor într-un mod foarte atletic.

Semnătura Opel sub formă de lamă este introdusă în aceeaşi direcţie folosită iniţial la Insignia – o linie fină, tensionată, care parcurge suprafaţa de sub portiere, de-a lungul lor. O a doua linie porneşte de la mânerul uşii către spate, subliniind prestanţa dramatică a maşinii prin distribuirea suprafeţelor către o tăietură fină şi un umăr larg. A treia linie urmăreşte silueta capotei şi se încheie în accentul fin din aluminiu care pune în valoare geamurile şi ghidează privirea la spoilerul accentuat.

Partea frontală este curată, dar plină de personalitate şi include elemente caracteristice pentru Opel. Este şi mai mult accentuată de intensa formă a farurilor: aceasta este foarte suplă şi aduce cu un ochi de vultur, funcţionând ca o paranteză între rafinata emblemă cromată şi grila trapezoidală a radiatorului, ce îi indică caracterul sportiv. Luminile de zi cu LED reprezintă deja o semnătură a mărcii şi sunt subliniate de fine inserţii cromate realizate cu măiestrie, care reprezintă ele însele o sculptură.
Prezenţa impunătoare este accentuată în spate, unde proporţia maşinii este cea mai impresionantă. Acesta este şi mai accentuată de stopurile cu LED semnificând o grafică nocturnă de “aripă” întinsă. 

Tehnologia inovatoare îmbunătăţeşte performanţa
Tot ce este mai bun în tehnologia Opel pentru maşinile compacte este dus acum la cel mai sportiv nivel cu GTC Paris. Şasiul are un design special cu prestanţă deosebită: un arbore compus şi soluţia Opel pentru puntea spate, braţul Watts, a şi o nouă execuţie, adusă la zi, pentru suspensia adaptivă mecatronică FlexRide şi un diferenţial faţă limitat electronic. Contactul cu pământul este asigurat pentru GTC Paris de roţi dinamice de 21 inch.
Propulsorul GTC Paris are patru cilindri 2.0 litri Turbo cu injecţie directă, oferind maximum de cai putere şi cuplu. Modelul este dotat cu tehnologia Start/Stop, dovedind că şoferii pot combina performanţă de top cu eficienţă maximă de combustibil în condiţii de condus în oraş. Transmisia este manuală, cu şase viteze.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu